آسمانی

یا مهدی

آسمانی

یا مهدی

ترامپ: اولویت اول من، باطل کردن توافق فاجعه‌بار با ایران خواهد بود


خبرگزاری فارس: ترامپ: اولویت اول من، باطل کردن توافق فاجعه‌بار با ایران خواهد بود

نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در لابی صهیونیستی آیپک گفت ابطال توافق هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی را در صدر برنامه‌های خود، در صورت ورود به کاخ سفید قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، نامزد جنجالی و پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در نشست سالانه لابی آیپک گفت که توافق هسته‌ای با ایران را باطل خواهد کرد. 

او گفت:‌ من به اینجا آمده‌ام تا درباره موضع خود درباره آینده روابط ایالات متحده با متحد استراتژیک، دوست جدایی ناپذیر ،برادران فرهنگی‌مان و تنها کشور دارای دموکراسی در منطقه یعنی اسرائیل سخن بگویم.

ترامپ افزود: من به مدت طولانی در زمینه تجارت فعالیت کرده‌ام و با انعقاد توافقات آشنایی کامل دارم. اجازه دهید به شما بگویم که توافق هسته ای برای آمریکا، اسرائیل و تمام منطقه خاورمیانه  فاجعه بار است.

نامزد پیشتاز جمهوریخواه ادعا کرد: مشکل این توافق بسیار اساسی است. ما به کشوری که حامی تروریسم است 150میلیارد دلار جایزه داده‌ایم و در مقابل هیچ چیزی دریافت نکرده‌ایم. من بیشتر از هر شخص دیگری به صورت کاملا دقیق این توافق را بررسی کرده‌ام.

این اظهارنظر ترامپ با خنده حضار نشست لابی آیپک مواجه شد.

نامزد جنجالی انتخابات ۲۰۱۶ ادامه داد: به من اعتماد کنید. این توافق بسیار بدی است. بزرگترین نگرانی در توافق با ایران لزوما به نقض آن توسط ایران بازنمی‌گردد بلکه بزرگترین مشکل این توافق این است که ایرانی‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دهند و با وقت‌کشی به بمب هسته‌ای دست پیدا کنند. البته نباید فراموش کرد که آنها میلیاردها دلار پول در اختیار خواهند داشت که ما با حماقت و احمقان‌ترین شکل ممکن در اختیار آنها گذاشته‌ایم.

او مدعی شد:‌ این توافق حتی از ایران نمی‌خواهد که توانمندی برنامه هسته‌ای نظامی خود را از بین ببرد. بله درست است که این توافق برنامه هسته‌ای نظامی ایران را برای چند سال محدود خواهد کرد اما زمانی که این محدودیت‌ها پایان یابد ایران توانمندی برنامه هسته‌ای نظامی در مقیاس صنعتی را به دست خواهد آورد و در آن زمان نیز ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. در این صورت ما و مخصوصا اسرائیل در وضعیتی بسیار وحشتناک قرار خواهیم گرفت.

ترامپ در ادامه گفت: وقتی که رئیس‌جمهور شوم سه استراتژی را در مواجهه با ایران به کار خواهم بست. اول: در مقابل رفتارهای تجاوزکارانه ایران برای بی ثبات کردن و سلطه بر خاورمیانه مقابله خواهم کرد

ایران مشکل بسیار بزرگی است و روز به روز نیز به این رویه خود ادامه می دهد. اما حتی اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب نشوم نیز می دانم چگونه با این مشکل مواجه شوم. دوستان به من اعتماد کنید چراکه این دلیلی است که می خواهم رئیس جمهور شوم

ایران در عراق، سوریه، لبنان، یمن و علی الخصوص برای عربستان سعودی مشکل‌ساز شده است. ایران روز به روز تجهیزات بیشتر و پیشرفته تری را در اختیار هم پیمانان دست نشانده خود مخصوصا حزب‌الله لبنان قرار می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.